دستگاه تصفیه آب
دانلود آهنگ کردی
ap98.ir
                       

دوستیابی در چت

دوستیابی در چت روم ها خوب است یا بد

چت چیست؟

آموزش و ترفند چت

برنامه اندروید

۲۰٪ کامل شد. لطفا کمی صبر کنید...

0 نفر آنلاین!

چت و شبکه اجتماعی مخصوص موبایل

در دنیای جدید و دائم در حال تغییر و با وجود جمعیت جوان کشور نیاز داریم که واقع بینانه تر به مسئله ازدواج جوانان و نیاز آنان توجه نماییم. امروزه بشر استفاده از وسایل ارتباط جمعی چون اینترنت، ماهواره و رایانه را جزء لاینفک زندگی خود می داند. دنیای جدید نیز شیوه نوین را برای زندگی می طلبد و از همین رو زندگی نسل جدید با نسل گذشته متفاوت شده است به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می دهند امور روزمره و گاه ضروری زندگی خود از جمله ازدواج و تجارت را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

از آنجا که انتخاب همسر مناسب اصلی ترین و بنیادی ترین مبنای تشکیل زندگی است و شیوه های سنتی، دیگر پاسخگوی مناسبی برای این تصمیم مهم زندگی نیستند و از طرف دیگر آمادگی ازدواج از سوی دختران و پسران جامعه و علاقه مندی آنها به یافتن همسری مناسب، با نگاهی کوتاه به دنیای اینترنت و تفحصی کوتاه در فضای سایبر متوجه می شویم که اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران به طرز ناباورانه ای بیان کننده این واقعیت است که دوستی ها در دنیای مجازی به شکل نگران کننده ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است.


ازدواج اینترنتی یکی از مباحث مورد علاقه برخی جوانان شده است که از این طریق شریک زندگی آینده خود را می یابند. چنین روندی تشکیل خانواده در ایران را با ابهاماتی روبرو کرده است. نخست آنکه خیلی ها با انگیزه دوست یابی وارد این سایتها شده اما پس از جدی شدن مباحث و اصرار یکی از طرفها به ازدواج، فرد برای تداوم رابطه حاضر به پذیرش آن شده در حالیکه خود نیز می داند که هیچ جدیتی در این موضوع ندارد و علایق ناشی از احساسات ناپایدار تمایل به تداوم رابطه و در نهایت ازدواج را موجب شده است. نکته دوم آن است که خیلی ها پس از ناامیدی از پیدا کردن شریک مناسب آینده شان با انگیزه و هدف مشخص به سایتهای همسریابی مراجعه کرده و سعی می کنند فرد مورد نظر خود را پیدا کنند.

گاهی به وضعیت سایت های همسریابی در ایران

براساس تحقیق انجام شده در سازمان ملی جوانان سایت هایی که با عنوان همسریابی به فعالیت می پردازند مورد ارزیابی قرار گرفت. این بررسی براساس معیارهایی نظیر تعداد بازدیدکنندگان، پولی یا رایگان بودن خدمات، وجود تبلیغات در سایت، تمرکز در فعالیت مربوط به همسریابی یا پرداختن به فعالیت های دیگر در کنار آن، داشتن مجوز و ثبت دولتی، دارای موسسه در کشور یا صرفا مجازی، نوع فعالیت (همسریابی، دوستیابی، عقد موقت) درون مرزی یا برون مرزی، مشخص بودن مدیر سایت و آدرس یا شماره تلفن، پرداختن به امر مشاوره در کنار همسریابی، گرایش های مذهبی و سیاسی صورت گرفته است. طبق این گزارش ۲دسته سایت و موسسه وجود دارند. سایت هایی که عمدتا مذهبی هستند و دارای سابقه تشکیلات جاافتاده و ساماندهی شده اند. این سایت ها با هدف همسریابی نه دوستیابی یا ازدواج موقت، فعالیت می کنند. ضمن این که در این سایت ها هیچ گونه مشخصات فردی و عکس مراجعه کنندگان وجود ندارد و بسیار محدود هستند، بیش از ۲تا نیستند و محتوای کاملی هم ندارند. اما با توجه به اینکه در بین این ۳۸ سایت تنها ۲ سایت وجود دارد که مذهبی هستند، در بین این ۲ سایت نیز یکی از آنها مبادرت به دریافت پول از مراجعه کنندگان می کند. دسته دوم به دو گونه تقسیم می شود؛ سایت ها و وبلاگ هایی که جمعیت هدف آن افراد خارج از ایران است و عمدتا در برگیرنده ایرانیان خارج از کشور هستند و دسته دوم شامل سایت های دوستیابی هستند که ایرانیان داخل کشور را پوشش می دهند.

سایت های انگلیسی زبان دارای کیفیتی بالاتر از امکانات سایت، طراحی و ساماندهی نسبت به سایرین هستند. از آنجا که زبان انگلیسی توسط همگان قابل فهم نیست بیشتر افراد تحصیلکرده یا مقیم خارج از کشور امکان استفاده بیشتر از این سایت ها را دارند، به نظر می رسد افرادی از طبقات بالاتر اجتماعی، اقتصادی به این سایت ها مراجعه می کنند.


نگاهی به وضعیت سایت های همسریابی در ایران

براساس تحقیق انجام شده در سازمان ملی جوانان سایت هایی که با عنوان همسریابی به فعالیت می پردازند مورد ارزیابی قرار گرفت. این بررسی براساس معیارهایی نظیر تعداد بازدیدکنندگان، پولی یا رایگان بودن خدمات، وجود تبلیغات در سایت، تمرکز در فعالیت مربوط به همسریابی یا پرداختن به فعالیت های دیگر در کنار آن، داشتن مجوز و ثبت دولتی، دارای موسسه در کشور یا صرفا مجازی، نوع فعالیت (همسریابی، دوستیابی، عقد موقت) درون مرزی یا برون مرزی، مشخص بودن مدیر سایت و آدرس یا شماره تلفن، پرداختن به امر مشاوره در کنار همسریابی، گرایش های مذهبی و سیاسی صورت گرفته است. طبق این گزارش ۲دسته سایت و موسسه وجود دارند. سایت هایی که عمدتا مذهبی هستند و دارای سابقه تشکیلات جاافتاده و ساماندهی شده اند. این سایت ها با هدف همسریابی نه دوستیابی یا ازدواج موقت، فعالیت می کنند. ضمن این که در این سایت ها هیچ گونه مشخصات فردی و عکس مراجعه کنندگان وجود ندارد و بسیار محدود هستند، بیش از ۲تا نیستند و محتوای کاملی هم ندارند. اما با توجه به اینکه در بین این ۳۸ سایت تنها ۲ سایت وجود دارد که مذهبی هستند، در بین این ۲ سایت نیز یکی از آنها مبادرت به دریافت پول از مراجعه کنندگان می کند. دسته دوم به دو گونه تقسیم می شود؛ سایت ها و وبلاگ هایی که جمعیت هدف آن افراد خارج از ایران است و عمدتا در برگیرنده ایرانیان خارج از کشور هستند و دسته دوم شامل سایت های دوستیابی هستند که ایرانیان داخل کشور را پوشش می دهند.

سایت های انگلیسی زبان دارای کیفیتی بالاتر از امکانات سایت، طراحی و ساماندهی نسبت به سایرین هستند. از آنجا که زبان انگلیسی توسط همگان قابل فهم نیست بیشتر افراد تحصیلکرده یا مقیم خارج از کشور امکان استفاده بیشتر از این سایت ها را دارند، به نظر می رسد افرادی از طبقات بالاتر اجتماعی، اقتصادی به این سایت ها مراجعه می کنند.

در این سایت ها همسریابی جزئی از فعالیت های در حال انجام است به طوری که قرار ملاقات گذاشتن و دوست یابی به صورتی گسترده تر از همسریابی صورت می گیرد. تنها در مواردی معدود، خود افراد در اطلاعات فردی شان اظهار می کنند که بیشتر طالب رابطه ای جدی و در جهت ازدواج هستند.

این سایت ها به دلیل وضعیت ظاهری مدرن و محتوای باز، پرهیز از سیاسی شدن و درج تصاویر و تعابیر اخلاقی و نیز ادعای اعمال نظارت بر سلامت سایت، بسیاری از جوانان تحصیلکرده و به اصطلاح امروزی را جذب می کند به طوری که ۳۵ هزار و ۷۲۴ نفر در سایت جداگانه پروفایل دارند.

گروه سنی افراد مراجعه کننده عمدتا بالای نوجوانی است و از این رو فعالیت این سایت ها را جدی تر و کاملتر می سازد به عبارت دیگر درک موفقیت مراجعان در دستیابی اهداف (دوستیابی، همسریابی) از طریق این سایت ها افزایش می یابد. به دلیل فضای باز این سایت ها امکان مراجعه افراد مختلف حتی افرادی با گرایش های مذهبی بالا را فراهم می کند. به طوری که حتی در مواردی دیده شده است که افراد مذهبی و دختران محجبه اقدام به گذاشتن عکس های خود با حجاب یا در حال زیارت می کنند. ضمن این که مشخص شد ۱۶۱ مرد و ۵۷ زن کاملا مذهبی در این سایت ها مشخصات خود را قرار داده اند.



تحلیل ازدواج های اینترنتی

واقعیت این است که ورود اینترنت به جوامع در حال توسعه ای همچون ایران در کنار تمام محاسن و نوآوری هایی که به دنبال داشته است دارای جوانب منفی و آثار سویی نیز بر فرهنگ کشورمان بوده است. هر چند ضرورت ازدواج به هنگام از جمله موضوعاتی است که تأکید زیادی درباره آن وجود دارد. اما در کنار این موضوع، احکام اسلامی همواره بر این ضرورت تأکید دارند که تشکیل خانواده باید با درایت و آگاهی صورت گیرد چرا که بی توجهی به این امر از قوام این نهاد مقدس که اساس جامعه را تشکیل می دهد کاسته و زمینه ساز بروز مشکلات متعددی می شود.

این نوع ارتباط زمانی می تواند به یک آشنایی سالم تبدیل شود که با بلوغ هیجانی هر دو فرد، نظارت مؤسسات ذی صلاح در این امر و استفاده از متخصصان و مشاوران در حوزه های دینی و ازدواج همراه شود. از طرفی اگر خانواده ها خیلی بدبینانه به این وسیله ارتباطی نگاه کنند قطعاً فرزندانشان به شکل دیگری آسیب خواهند دید چرا که اینترنت واقعیت روز جامعه ماست و نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم اما این سخن نیز به آن معنا نیست که فرزندمان را در برابر ابزارهای جدید تنها رها کنیم بنابراین والدین مسئول، کسانی هستند که علاوه بر دلسوزی با بصیرت به این فناوری و خدمات آن نگاه کنند.




شاید بتوان ادعا کرد که آشنایی در چت روم ها بتواند به کاهش سن ازدواج کمک کند. اما نمی توان توقع داشت این الگو در جامعه ما جوابگو باشد زیرا بیشتر تعاملات جوانان در فضای مجازی انتزاعی و دور از واقعیت است و همین موضوع زمینه ای برای افزایش مشکلات و آسیب های همسریابی اینترنتی در جامعه است. امروزه شکل های سنتی پیدا کردن زوج مناسب در جمعیت متراکم کنونی، گمنام شدن افراد در جامعه شهرنشین و افزایش فردگرایی جوانان در مقابل ساختار سنتی جامعه از جمله عوامل گرایش جوانان به استفاده از اینترنت و برقراری ارتباط های اینترنتی است.

گفته می شود ۸۰درصد دانشجویان در معرض خطر اعتیاد به اینترنت قرار دارند که بیش از ۱۴درصد آنها بیش از ۲۰ ساعت در هفته زمان شان را در فضای مجازی و اینترنت می گذرانند. در کشور ما هنوز فرهنگ استفاده مناسب از چنین فضایی وجود ندارد و به نظر می رسد اینگونه آشنایی در موارد بسیاری با دروغ و فریب همراهند. شاید از این روست که کارشناسان در زمینه فروپاشی خانواده به مسئولان درباره ظهور و رواج پدیده ای به نام همسریابی اینترنتی نیز هشدار می دهند و آن را از جمله عوامل بروز اختلاف میان زوج های جوان می دانند و پرونده های متعدد موجود در دادگاه های خانواده را بر این مسئله گواه می گیرند.

در فرهنگ ایرانی موانع زیادی برای ارتباط طولانی قبل از ازدواج بین خانواده های جوانان وجود دارد و جوانان نمی توانند با خصوصیات یکدیگر آشنا شوند، استفاده از این ابزار برای آشنایی پیش از ازدواج مطلوب و مفید خواهد بود البته در صورتی که اطلاعات و خصوصیاتی که افراد از همدیگر می دهند خصوصیات واقعی باشد و فقط شرایط مثبت افراد گفته نشود.

ازدواج های موفقی که ریشه در آشنایی اینترنتی دارد، معمولا توسط افرادی صورت گرفته است که از شخصیت های پخته ای برخوردار بوده اند به این معنی که به طور تصادفی با هم در اینترنت آشنا شده اند، نه اینکه از این طریق با هم ازدواج کنند.

صرف نظر از شیوه انتخاب همسر، جوانان باید مبنای خود برای آغاز زندگی مشترک را شناخت صحیح قرار دهند. بیشترین افرادی که از طریق همسریابی اینترنتی مبادرت به آغاز آشنایی می کنند شامل گروه هایی هستند که محدودیت هایی دارند؛ این محدودیت ها ممکن است مربوط به مشکلات فردی، خانوادگی، ظاهری و فرهنگ حاکم بر محیط زندگی فرد باشد. در فضای مجازی تضمینی وجود ندارد که اطلاعات ارایه شده توسط کاربران صحیح باشد زیرا در بسیاری از موارد افراد ایده آل های خود را به طرف مقابل منعکس می کنند.

ضرورت شناخت پایگاه اجتماعی و طبقه افراد، خانواده، توانایی ها و استعدادها، امکانات، احساسات، اهداف و برنامه ها، نقاط قوت و ضعف، مسئولیت ها، آرزوها و انتظارات، اعتقادات و باورها، فرهنگ و رفتار و وابستگی ها و پیوندهای طرفین با دیگران، به عنوان پیش شرط ازدواج جوانان و کسب این اطلاعات از طریق اینترنت یا سایر شبکه های در دسترس رسانه ای کمتر قابل حصول است.

شناخت لازم برای ازدواج دو جوان باید از طریق ارتباط رودررو، گفتگو و ملاقات با نظارت خانواده ایجاد شود. با ایجاد ساختاری صحیح و برنامه استراتژیک برای پاسخگویی به نیازهای جوانان از طریق اینترنت، ایجاد نظام ارزشی و انگاره های ملی و دینی در تولید محتوای اینترنتی، ایجاد فضای جذاب و پرنشاط در خانواده برای طرح راحت تر خواسته ها توسط جوانان، افزایش نظارت و کنترل توسط اداره کنندگان سایت ها برای طرح معقول و منطقی خواسته های جوانان می توان به این امر کمک کرد، آموزش و ظرفیت سازی درخصوص مقوله مورد بررسی توسط سازمان ها و دستگاه های دولتی مرتبط و ایجاد کانون های مهارت های زندگی با همراهی والدین و آموزش مقتضی برای بهره برداری از سایت های اینترنتی اهمیت افزایش دانش و آگاهی جوانان نسبت به آسیب ها و امتیازات ازدواج های اینترنتی از طریق برنامه های منظم در مراکز آموزشی و حضور رسانه ملی برای آگاه سازی جوانان و خانواده ها ضروری می باشد.


آنقدر سماجت به خرج دهی که شماره تلفنش را بگیری و آنقدر مزاحمش شوی و زبان بریزی تا نرم شود و بگوید بیا از من خواستگاری کن. نه! در مورد دختر‌ها وضع فرق می‌کند. آنها باید بنشینند و ببینندکی​سراغشان می‌آید و آن وقت تازه وقتی کسی پیدا شد ترس وجودشان را فرا می‌گیرد که این آدم خوب است یا نه. اینجاست که گزینه‌های دیگری مثل انتخاب همسر به صورت اینترنتی و واسطه مراکز ازدواج پیش می‌آید. دو تا آدم غریبه مقابل هم قرار می‌گیرند و آن وقت می‌بینی یکی بددهن است و یکی بیکاره، یکی فرصت‌طلب​ است و دیگری هوسباز. این یکی زن دارد و مخفی کرده و آن یکی اعتیاد دارد.

می‌بینید که کار برای دختر‌ها خیلی سخت‌تر است، اما پسر‌ها فقط ممکن است به خاطر این‌که یک دختر قبلا نامزد داشته از ازدواج با او منصرف شوند. این برای یک دختر عیب بزرگی است. در حالی که آنها خود با عیب‌هایی خیلی بزرگ‌تر با اعتماد به نفس قدم پیش می‌گذارند و انتخاب می‌کنند.

بله، حق انتخاب دادن از طریق سایت‌های همسر‌یابی برای دختران یک فرصت و امکان بزرگ است اما فقط یک فرصت خوب برای انتخاب و اغلب انصراف !

آنچه خواندید از تجربه‌های یک دختر مجرد بود که تاکنون از طریق اینترنت و سایت‌های همسر‌یابی سه انتخاب داشته و همه موارد نامناسبی بوده‌اند.

از ایده‌آل تا واقعیت

نرگس سمین، کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی اعتقاد دارد: دنیای مجازی علاوه بر اطلاعات باارزشی که منتشر می‌کند محلی برای بروز دو چیز است؛ خود کتمان شده و پنهان و خودآرمانی و دست‌نیافتنی برخی کاربران.


به همین دلیل شخصیت مجازی که افراد از خود در اینترنت تصویر می‌کنند خصوصا در چت روم‌ها و سایت‌های دوست‌یابی قابل اعتماد نیست تا بتوان با اتکا به آن یک ارتباط روشن و شفاف و انسانی را شکل داد.

وی اولین و مهم‌ترین سطح ارتباط را برخورد چهره به چهره می‌داند. چیزی که می‌تواند هنگام راستگویی یا دروغگویی زبان بدن شما را آشکار کند. وقتی خجالت می‌کشید، از دروغ گفتن دست‌پاچه می‌شوید، غافلگیر می‌شوید یا در اثر یک مشکل از نظر جسمی دگرگون می‌شوید همه زیر نظر طرف مقابل است، اما در محیط اینترنتی ممکن است کسی نحیف و شکننده باشد و بگوید که قهرمان بدنسازی است.

کسی در اوج خماری لاف سلامت و پاکی بزند و مرد و زن متاهل ادعای تجرد کنند. همه چیز در یک ارتباط مجازی امکانپذیر است، زیرا شما تنها تصویری مجازی از شخص دارید، نه خود او را.

در حالی که وقتی آشنایی از طریق دوستان، آشنایان و همکاران و اقوام صورت می‌گیرد این فرصت وجود دارد که رفتارها و کنش‌ها و واکنش‌های طبیعی شخص را مورد بررسی قرار دهید و حداقل در مورد خصوصیات ظاهری آنها اطلاعات درستی داشته باشید.

وی تاکید می‌کند: در مورد مسائل اجتماعی نمی‌شود کلی‌گویی کرد و یقینا کسانی هستند که دوستی یا ازدواج موفقی از طریق اینترنت داشته‌اند و آن مربوط به افرادی است که از خود واقعی خویش راضی هستند و آن را کتمان یا با شخصیت مجازی عوض نمی‌کنند. آنان با نام واقعی خود را معرفی می‌کنند، گاه عکس خود را منتشر می‌کنند، اهداف واقعی خود را از آشنایی ابراز می‌کنند و صادقانه با طرف مقابل برخورد می‌کنند.

آنها چه می‌خواهند؟

آنها که در سایت‌های زوج‌یابی ثبت‌نام می‌کنند چه می‌خواهند؟ همسر، دوست، ارتباط سالم یا...


یافتن این انگیزه‌ها زیاد سخت نیست. برای این‌که بدانیم کافی است پروفایل داوطلبان چند سایت را بررسی کنیم؛ نتیجه جالب است:

در سایت‌هایی که برای یافتن زوج راه‌اندازی شده، اغلب آقایان میزان حقوق دریافتی خود را ابراز نمی‌کنند. به جرائت می‌‌توان گفت برای 70 تا 75 درصد متقاضیان مرد فرقی نمی‌کند کسی که دنبالش هستند صیغه شود یا ازدواج دائم. (یعنی اهمیتی به رابطه پایدار و تشکیل خانواده نمی‌دهند و فقط ارتباط با یک نفر خانم برایشان مهم است) از هر ده نفر تنها یک نفر پسر مجردی است که به دنبال ازدواج دائم است.

این در حالی است که اغلب داوطلبان زن به دنبال ازدواج دائم هستند و زنانی که گزینه صیغه را هم انتخاب کرده‌اند اغلب تنها راغب به ارتباط با مرد غیرمتاهل هستند و خود بیوه یا مطلقه‌اند، یعنی دختران داوطلب این گزینه نیستند.

جالب است بدانید همین مردان که درآمد خود را ابراز نمی‌کنند برای همین ارتباط صیغه‌ای هم بیشتر دنبال زنانی هستند که خانه و درآمد ثابت دارند.

می‌بینید که به طور ضمنی می‌توان گفت برای دختران مجرد فراوانی که داوطلب ازدواج هستند گزینه‌های مناسب معدودی در اینترنت ثبت‌نام می‌کنند و اگر گزینه‌ای هم انطباق داشته باشد تازه شناسایی شخصیت واقعی از مجازی شروع می‌شود.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه‌تنها ازدواج موقت گزینه مطلوب بانوان مجرد نیست، بلکه گزینه نیمی از مردهای ازدواج نکرده هم نیست. جالب است بدانید اغلب متاهل‌ها و بیوه‌های بچه‌دار یا آنها که اصلا وضع تاهل خود را ابراز نمی‌کنند به این گزینه علاقه نشان می‌دهند.

نکته دیگر این‌که اگر داوطلبان اینترنتی چنین باشند شانس ازدواج در اینترنت فرق چندانی با جامعه ندارد.






چت گوشی nokia نوکیا
چت گوشی samsung سامسونگ
چت گوشی lg ال جی
چت گوشی htc اچ تی سی
چت گوشی motorola موتورولا
چت گوشی glx جی ال ایکس
چت گوشی huawei هاوایی
چت گوشی sony سونی
راهنمای چت فارسی
نیاز به توضیح بیشتر دارید؟
اگر در مطلب فوق پاسخ سوالتان را نیافتید. سوال خود را برای ما ارسال کنید.
پاسخ سوال در سایت قرار میگیرد
موبایل:
پاسخ سوال در سایت قرار میگیرد
ایمیل:
سوال:
دوستیابی در چت
دوستیابی در چت روم ها خوب است یا بد

اخبار موبایل

برای مشاهده متن کامل خبر ها وارد برنامه اندروید شوید دانلود برنامه اندروید،برنامه اندروید،اندروید98

دستگاه تصفیه آب
خرید کولر گازی
کرد موزیک
کردموزیک
تصفیه آب
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید: olkado@
کدبازان